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登録アプリ 64,080件 更新日時 2024/11/29 05:39
I Keep Having This Dream
価格: 300円
App Store評価: 4.8
(評価数: 8)

総合ランク:31518位
情報取得日:2024/11/29
カテゴリー:ロールプレイング (ゲーム)
バージョン:1.0.3
更新日:2016/03/30
開発者:Fireflame Games
動作条件:iPhone(iOS 6.0以降)、iPad(iPadOS 6.0以降)、iPod?touch(iOS 6.0以降)
サイズ:69.5MB




■ 概要
"There are times during the game where it feels truly great"
- Touch Arcade

"It's an entertaining, thoughtfully put together game of cat, mouse, architect, adventurer, and all manner of other roles"
- Pocket Gamer

"It’s challenging, colorful, and built perfectly for a mobile game"
- Gamezebo

In this innovative puzzle RPG, build a path of tiles to escape each successive cycle of your dreamscape. A cycle gets more dangerous the longer you stay, so plan your route carefully, and make the most of the challenges and opportunities you meet along the way.

Place tiles to boost your attack and defence, defeat enemies to level up your character, and upgrade the right perks to stay safe as your enemies grow stronger. Take a detour off the direct pathway to discover the items that may give you an edge, but watch out for the powerful special enemies that grow more frequent as you near the exit - if left untended, their unique abilities will quickly spell your doom.

- 25+ upgradeable perks augment and focus your strategy
- 150+ items to collect and boost your stats
- 110+ special enemies to encounter and overcome
- 80+ one-off events to choose from for a temporary boost
- 50 achievements to earn
- Unlock more enemies, events and cosmetics over multiple playthroughs

■ マーケットレビュー
  • 面白い...けど ゲームシステムは概ね面白く、アンロック要素もあり、やりがいはある。

    が、ゲームバランスがちょっとシビアすぎる気がする。

    プレイヤーやギアのレベルアップのスピードに対して敵が出てくるスピードが早すぎて対処しきれない。出口までの距離が非常に長く、一つのステージを終えるのに結構時間がかかる。

    Dungeon Raidとは違い、短時間プレイには向いていないのかな。

    難易度が高く、上手くいくか行かないかは運の要素もあり、内容も少々ゲーマー向けな気がする。

    加えて敵の説明も英語(敵の特性がわからないとあっけなくやられてしまう)、なので英語が出来ない人はプレイを控えたほうが良いかもしれない。(そこまで難しい英語ではないが、また英語だからダメだというレビューが出る前に書いておく)

    難易度設定は存在するが、ノーマルでも厳しい。

    アンロック要素の一つ、新たな敵の開放は前述通り、そもそも敵の出現スピードが早く、さらにアンロックするとどうなってしまうのか怖くて出来ない(笑)

    ただ、ゲームのシステム自体は面白く、難しいからこそ何度もプレイしてしまう。

    テンポがもう少しよくなってくれればいいなと思う。序盤の距離をもう少し短くして、敵の頻度調整(せめて特別な敵の頻度をもう少し下げる)かしてくれないかなと。。

    今後のアップデートでバランス調整がなされることを期待したい。
  • ダンジョンライドは超えられない あの名作の新作!ってことで買いました。普通に面白かったです。
    だけど前作より英語はやや抽象的になり(夢の世界なので)日本人にはやや辛く、前作より爽快感が格段に減って地道で地味なゲームとなっています。
    前作よりもすっごい頭は使いますが、その分スピードに欠けるんですよね。
    好き好きはあるかと思いますが、どうしても名作だった前作と比べてしまい、これは失敗作かな、という印象。
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