Call For Fire (総合 24459位)
価格 : 300円
App Store 評価 :
4.6 (評価数 : 24)
カテゴリー | その他のジャンル (ゲーム) |
バージョン | 1.0.6 |
App Store 更新日 | 2020/04/19 |
開発者 | Simulation Training Group |
対応機種 | iPhone(iOS 9.0以降)、iPad(iPadOS 9.0以降)、iPod touch(iOS 9.0以降)、Mac(macOS 11.0以降とApple M1以降のチップを搭載したMac)、Apple Vision(visionOS 1.0以降) |
対応言語 | 英語 |
サイズ | 213.2MB |
情報取得日 | 2024/05/04 |
|
|
|
※画像をクリックすると拡大します。
概要
Welcome to Call For Fire, the mobile training simulation that teaches you how to Call For Fire and coordinate indirect artillery and mortar fire.
This game will put you in an Observation Post and arm you with a radio enabling you to rain down hell on enemy armoured vehicles and personnel.
This is not your typical shoot em up arcade game. Call For Fire is a training simulation built by soldiers for soldiers. It closely simulates what it is really like to call in indirect fires onto a target.
The Call For Fire is based on the US JFIRE doctrine and will teach you how to coordinate artillery fire in a coalition environment. The game will enable you to learn the art of coordinating indirect fires utilizing both Grid and Polar missions.
By playing this game you will learn:
* Correct RATEL procedures for all stages of the Call For Fire
* How to adjust fires onto Line OT (Observer Target)
* How to correctly bracket a target
* How to send in a BDA (Battle Damage Assessment)
THIS GAME IS FOR YOU IF:
1. You are a coalition soldier and are interested in perfecting your skills at calling for fire.
2. You are a military instructor or commander looking for a tool to teach your soldiers how to Call For Fire.
3. You are a soldier in training and want to get a competitive edge on your call for fire skills.
4. You are just interested in learning how soldiers call for fire on the battlefield.
レビュー
- かなり現実に近い 初弾が100ミル以上の修正なんてザラです。修正量の計算は理解してますか?70ミルの場所に落ちていても、距離が1.7km以上であれば修正量も120m以上になります。まあ、修正通りピンポイントで落ちてくるなんてリアルでもほとんどないですがね。でも、このゲームの迫撃砲チームはかなり優秀ですよ笑
現実世界でこの精度が出せれば自衛隊の競技会でも十分優勝を狙えるでしょうね。
- とても良いゲーム とてもリアルで達成感があります。
ただ、着弾点の地面に弾痕のテクスチャを設定して欲しいです。
また、タイムスキップ機能が付くともっと良いです。
- 初弾及び修正射の改善について 確かにリアルであるが初弾が100ミル以上の修正量は現実的では無いし、例えば初弾が70ミルの所に弾着してるのに120ミルも動かさないと近弾にならない。多少、誤差は有るのは致し方ないが差が有り過ぎる。
一覧に戻る ※タイトルロゴをクリックしても戻れます。